جشنواره ها
سینما
بازیگران
شبکه خانگی و تلوزیون
آخرین اخبار
داغ ترین اخبار
اخبار بازیگران
اخبار فیلم ها
مشارکتکنندگان
ایجاد
راهنمای مشارکت در فیلسین
ویدیو ها
تصاویر
مادر «دلبستگی به عهد قاجار»
باید منتظر باشیم كه همه، روزی به زجهزدن بیفتند. باز هم آقای «علی حاتمی» و در مشغولیهای خستهكنندهاش؛ دلبستگیاش به عهد قجر و آتوآشغالهای صندوق خانههای متروك وآدمهایی نیست آبادی، اما با بزك واعی و دیالوگهای پرتكلف و حكاكیشدهای كه حتی برای رعایت جناس و قافیه كج و معوج شدهاند، آن هم از دهان تیپهای تصنعی كه این كلمات در دهانشان زیادی میكند... این كلمات در دهان همه زیادی میكند و من نمیدانم كه اصلا این طرز نوشتن و حرف زدن اگر به درد سینما و تئاتر نخورد، به چه درد دیگری ممكن است بخورد!
مالیخولیای ملی/ هنر نمايش يا كاردستی
«مادر» كاردستی است و نه خلق هنری. هيچ چيزش خلق نشده ـ نه فضا و نه پرسوناژها ـ كاردستیای است كه ذوق چندانی هم در آن به كار نرفته و بدجوری وصله پينهای و سرهمبندی شده است.
مسافر صبح
علی حاتمی در اینجا نیز همچنان معمار و تراشندهی کلام است و این بار کلامهایی که در دهان شخصیتها گذاشته، علاوه بر طنین جذابشان، تکتک نشانهی پایگاه کسانی است که این دیالوگها را به طرف مقابل میگویند یا به عبارت دیگر به ما انتقال میدهند.